Right-o, chap!

Nu kommer det lite seriösa tankar igen. Sådana ser ni inte alltför ofta här så det kan väl vara en trevlig omväxling, right?

Det jag funderar på är vart jag ska bli av när jag ska fortsätta plugga efter mitt friår. Jag vet att jag vill till ett språkuniversitet och proppa huvudet fullt med engelska, franska, kinesiska och förhoppningsvis ännu fler språk, men vart? Måste säga att tankarna vandrade åt Frankrike-hållet ett tag men helt ärligt - jag tror inte jag skulle orka med franska varenda dag. Klart att det blir lättare allt eftersom man lär sig mer men nej, om jag ska till La France får det bli som au pair på friåret, något jag är väldigt sugen på faktiskt!

På nyår pratade jag om mina pluggplaner med lite folk och på något sätt som jag inte riktigt minns kom vi fram till att det självklara valet borde vara England. Engelska är mitt favoritspråk (japp, före svenska) och vad skulle kunna vara härligare än att få prata det 24/7? Jag skulle lätt kunna gå fem dagar i veckan, fem lektioner om dagen, endast engelska. Bara så ni hajar hur mycket jag älskar det språket. Dessutom är England ändå hyfsat nära hem till sköna Skåne, tror inte jag är redo att få så mycket luft under vingarna att jag åker till USA, iaf inte helt ensam och för att plugga.

Så när det väl blir dags att ta tag i det här och bestämma sig ligger England definitivt på listan.



// Z

Hit me baby!

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0