Det här med vaccin vs. inte vaccin...

Har läst Egoinas inlägg om hennes beslut att inte ta vaccinet mot svinis och en del av läsarnas respons på detta. Och jag blir så arg! Kan inte människorna använda hjärnan och acceptera hennes beslut istället för att tillrättavisa henne på en massa sätt och säga saker som 'Men tänk om du smittar en fyraårig pojke och han DÖR?'

Ja, och TÄNK OM himlen ramlar ner imorgon?

Jag har inte vaccinerat mig, och jag ska inte göra det heller, iaf inte inom en överskådlig framtid. Jag håller med Egoina, magkänslan sa nej. Det är för tusan ett fritt land! Att argumentera på ett vettigt sätt kan jag köpa, det finns ju tusen argument för och emot och alla verkar ju känna till olika 'fakta', men som vissa beter sig... ARGH! Har lust att slå näven genom skärmen.

Men jag är med Egoina. Våga vägra vaccin!


Kom då...

Jag påstår inte att ni som har valt att vaccinera er är dumma. Absolut inte. Jag tycker bara det är illa att det ska vara så jäkla tabubelagt att inte vilja ta vaccinet.

// Z


Hit me baby!

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0