Lite om fransmännens bilkörning

- Varenda jävel har en Citroën
Och har de inte det så har de en Renault eller Peugeot. Nåt annat är liksom inte okej, det är nästan så man kan se hur mobbade de som kör runt med Toyota, Volkswagen och Volvo är. Dock ska jag göra ett undantag för Audi, eftersom de enligt mig gör de allra jävla sexigaste bilarna som finns atm. Ni vet vilka jag menar - de som bara har 'streck' som framlyktor. Och vita ska de vara <3

- De kör med marginaler som vi svenskar inte ens kan föreställa oss i mardrömmar
Eller kanske inte riktigt, men små avstånd är det. Speciellt i rondellerna, de är som tokiga och skrämmer livet ur mig gång på gång. Tur att de flesta större rondeller har breda vägbanor utan markeringar säger jag bara. Dock börjar jag lära mig... plattan i mattan så fort det är tre meters lucka, pretty much.

- De är jävligt sega på att accelerera
Dock är möjligheten stor att detta beror på att 98% kör på diesel. Även jag gör det, och det går mycket långsammare att komma upp i hastighet än med en bensindriven. Det är särskilt irriterande vid rödljus som slår om till grönt, seriöst det tar EVIGHETER! Ibland är det ett löjligt litet antal bilar framför en och ÄNDÅ hinner man inte förbi förrän det slår om.


Kort sagt så är det sant att de kör som galningar.

// Z

Hit me baby!

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0