Ze tat

Sitter här och kvällsfilosoferar lite, har precis kollat på Boondock Saints för tredje gången. Så jäkla bra. Och när jag såg deras tatueringar kom jag att tänka på min egen, som jag ju gjorde i våras. Jag lovade att berätta varför det blev just ett Z men det har jag helt glömt bort.

Well, jag kan berätta det nu. Det är inget komplicerat egentligen. Jag fattade först tycke för bokstaven Z när jag fick ett smeknamn där den ingick - Åzie. Några år senare, när jag skulle skaffa mitt första 'riktiga' internet-alias (kommer inte ihåg på vilken sida men fömodligen hamsterpaj?) blev det Zamba, namnet på min morbror och mosters hund. Ja, jag vet hur det låter. Men jag tyckte om det namnet och använde det frekvent på internet. Det utvecklades till Zambina i samband med bloggen och numera är det nästan bara Zambina som gäller, iaf när jag ska skapa nya alias på sidor. Så min kärlek till bokstaven Z skapades genom internet, simple as that. Det är min favoritbokstav och den står för mig - den är jag. Att typsnittet skulle vara Monotype Corsiva var det aldrig någon tvekan om, det har varit mitt favorittypsnitt i flera år. Kolla bara i headern och jämför med ze tat:



Så nu vet ni storyn bakom the Z. Jag kommer definitivt gadda mig mer någon dag... vad vet jag inte, var vet jag inte... but when I know you'll know.

// Z

Hit me baby!

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0