Årsresumé 2009


- Gav efter för frestelsen och köpte Breaking Dawn på engelska. Sträckläste den på en dag (och natt)

- Såg Becoming Jane och fick en seriös kändiscrush på James McAvoy

- Min gamla skärm byttes ut mot en 22" Widescreen

- Blodet på läpparna gjorde verklig entré i och med inhandlandet av det första China Red-läppstiftet

- Låg däckad av halsfluss i tre dagar

- Blev besatt av Taylor Lautner (och hans abs!)

- Claudia hade sin maskerad i Kårhuset i Lund och jag var utklädd till cowgirl, en mycket minnesvärd kväll!

- Mitt hår blev hårdare hållet, vaxet kom in i bilden


- Valen till trean gjordes, hade SÅN ångest!

- Klassen åkte till Strasbourg och deltog i Euroscola, en resa att minnas

- Håret började stylas i 'mangafrisyren' och klädstilen ändrades undan för undan åt det tuffare hållet

- Blodet på läpparna började sitta på varje dag

- Åkte traditionsenligt till Lindvallen med pappa på sportlovet

- Fyllde 18 och min älskade Nikon-baby kom i min ägo

- Skaffade ÄNTLIGEN Facebook!

- Skaffade även internetbank och kände mig jättevuxen


- VISA-kortet landade i min brevlåda

- Insåg hur jävla bra Johan Glans var

- Spelet jag knarkade var Age Of Mythology

- Hade 18-årsfest för tjocka släkten, fick bl.a. min gröna iPod Nano

- Såg Lilo & Stitch för första gången, blev kär och insåg att det var illa att jag inte sett den tidigare

- Mickis fyllde 18 och vi kidnappade henne till Mormors Bageri

- Tappade kameran i stengolvet och den fick åka iväg på reparation i ett antal veckor

- Såg cheerleading IRL för första gången i Malmö, riktigt wow-faktor!

- Köpte älskade skinnjackan på H&M


- Såg Underworld-trilogin för första gången, UNDERBAR

- Såg Surf's Up och den fick bli min feelgood-film. Har sett den otaliga gånger sedan dess

- Mickis hade sin 18-årsfest och jag drack sprit för första gången

- Kameran kom tillbaka och jag var överlycklig

- Började klänga i äppelträdet när jag tog dagens outfit-bilder

- Valborg firades på ett chill sätt med Chrissy, rosévin, vodka och choklad


- Spelknarkandet övergick till Tycoon City New York

- Håret klipptes ännu kortare och färgades ännu mörkare

- De nationella proven hopade sig, eller så kändes det i alla fall

- Jag fick dras i mer än en vecka med något vi trodde var en vaxpropp i höger öra, men det visade sig vara svullen hörselgång och trumhinna

- Skrev äntligen in mig på Lenas Trafikskola


- Sims 3 släpptes och hamnade snabbt som satan i min ägo (hade förbokat)

- Moster Iréne fyllde 70 och hade fest för släkten

- Röstade Pirat i EU-valet

- Kände att det var dags att utbilda mig lite kulturellt och började jobba mig igenom Star Wars-filmerna

- Slutade tvåan och blängde avundsjukt på alla studenter

- Jag och Patrice hade vårt första nörd-photoshoot i hennes vardagsrum

- Åkte till Chappen och allt vad det innebar, träffade dansguden och hela hans entourage


- Saknade alla som var bortresta: Chrissy, Claudia, Jack...

- Fick nåt ryck och spenderade jättemycket tid på Lomma Beach

- Spelet jag knarkade var naturligtvis Sims 3

- Såg Harry Potter och Halvblodsprinsen med päronen

- Bästa Chrissy fyllde 18


- Det blev väldigt varmt. Verkligen OLAGLIGT varmt

- Kristian & Sofia gifte sig i Falsterbo, första bröllopet jag var på

- Åkte med föräldrarna till Gotland i en vecka, riktigt mysigt!

- Blondie hade sin 18-årsfest, riktigt nice party med bad, bugg och bakad potatis

- Började trean, läskigt...

- Fick besked om Candida etc. (alltså min 'sockerallergi')

- Skrev mitt första fylleinlägg på bloggen, inte stolt men det finns kvar i arkivet


- Blev besatt av bögpar i filmer och tv-serier, speciellt Brokeback Mountain och Hollyoaks

- Köpte punkheelsen och den knallröda vinterjackan

- Billy Talent spelades flitigt i hörlurarna

- Claudia hade sin 18-årsfest, typ en månad för tidigt

- Prototype fann med Jacks hjälp sin väg till min dator och jag var fast

- Fick datorförbud i en vecka

- Såg Inglorious Basterds med Chrissy, sjukt bra film!


- Höstregnen började komma, trist

- Köpte för första gången en tröja i strl S, var överlycklig

- Balklänning hittades och inhandlades, alla tyckte det var för tidigt men det sket jag och Claudia högaktningsfullt i

- Billy Talent byttes ut mot Hammerfall

- Prototype fick lämna plats åt Sims 3 igen

- Gjorde riskettan, tråkigt men Lena gjorde det ändå lite rolgit. Skönt att ha det gjort hur som haver

- Såg Up, bästa Disney Pixar har gjort på länge

- Köpte min alldeles för dyra Ed Hardy-tröja över nätet

- Jag och Patrice hade ännu en nörd-photoshoot hemma hos henne

- Jack, Blomman och Filip hade halloweenfest i BIF-lokalen och det var sannerligen episkt!


- Hannes fyllde 18, vi kidnappade honom och hade överraskningsfest hemma hos mig

- Jag gjorde min första videoblogg

- Carro hade sin 18-årsfest

- Återupptäckte Itchy Daze

- Hade nationella prov i svenska, hu...!

- Lösnagel-oskulden rök

- Dragon Age fann sin väg till min dator

- Var och såg New Moon med Patrice, inte på premiären men dagen efter

- Hade kalender-photoshoot med mamma, moster, kusin och kusinbarn


- Katte hade sitt FN-rollspel, jag var inte med men var där och tittade hela fredagen

- I spelväg var det inget annat än Dragon Age som gällde

- Jag och mamma var på Duffy Christmas Dinner på T-bone i Malmö, de hade världens coolaste spegelbar!

- Black Ingvars invaderade hörlurarna

- Vinterns första snö föll och det blev svinkallt

- Balinbjudningarna kom och studentmössan beställdes

- Näst sista terminen i gymnasiet avslutades med fika och mysigt sällskap

- Julen firades med en massa människor i Höllviken

- ÄNTLIGEN hade the gang en get-together, hemma hos mig

- Såg Avatar, epic

- Nyår firades i Lund


Ett decennium är slut och nästa är påbörjat. Verkligen nyfiken på vad detta har att erbjuda ;D

// Z

Hit me baby!

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0