Snökaos

Det första jag hörde när alarmet på min mobil ringde 08:50 imorse var Hugos röst från nedanvåningen. Vanligtvis är han inte hemma på onsdagsmorgnar. Att han var det ledde mig till två slutsatser: Antingen är han sjuk eller så snöar det så mycket att han inte kan ta sig till skolan. Jag gick upp ur sängen, drog upp rullgardinen och fick svaret; fönstret i snedtaket var helt täckt i snö och jag lyckades inte öppna det, det var för tungt. Gick ner och möttes av kraftigt snöfall utanför fönstren och Gildas' bil fortfarande kvar på parkeringen, tydligen hade han inte lyckats ta sig ut utan fick lifta med en granne till jobbet.

Aye well, lika bra att göra det bästa av situationen; direkt efter frukost hade vi mega-snöbollskrig med grannungarna medan de vuxna hjälpte till att skotta varandras uppfarter. Dock hjälpte det inte så mycket för det fortsatte snöa hela dagen och nu har vi ca 70 cm and counting. Geez.


Och det här var bara morgonen, nu har vi dubbelt så mycket


Jackorna på tork efter ett hardcore snöbollskrig

// Z


Hit me baby!

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0