Tell me a story

Idag har jag levt på mackor, mjölk, flingor & sylt, saft, muffins, kött & potatisgratäng och snart även prinsesstårta. Shit, ibland är det ett under att jag inte rullar fram xD

Måste bara skriva ner en gammal kinesisk historia som min mamma berättade idag:

Det var en gång en kvinna som hämtade vatten i en brunn varje dag. Hon bar vattnet i två krukor, som hon hade hängande på ett ok över axlarna. Den ena krukan var ny och fin, utan en enda spricka. Den andra krukan var gammal, lite sprucken och höll inte riktigt tätt. Så varje dag när kvinnan kom tillbaka till sitt hus efter att ha hämtat vatten var den hela krukan full, men den trasiga krukan var bara halvfull.
År efter år gick kvinnan samma väg och hämtade vatten, fram och tillbaka. Och så en dag sade den trasiga krukan till kvinnan:
 - Jag är så ledsen för att jag inte har kunnat utföra mitt arbete och hålla kvar allt vatten. Jag är ledsen för allt besvär jag har orsakat genom åren. Jag känner mig verkligen värdelös.
Men då sade kvinnan:
 - Gör inte det. För längs med stigen där jag har gått, där har du vattnat i alla dessa år. Där växer nu de vackraste blommorna av alla.

Jag tyckte den var så otroligt vacker ^^

// Z

Hit me baby!

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0