Kameralista

Nallad härifrån!

Vad har du för kamera?
Nikon D60
Systemkamera eller kompaktkamera?
Systemkamera
Hur många exponeringar har du tagit?
Dude, how would I know
Hur många GB minne har du?
4GB, räcker bra åt mig änsålänge ^^
Fotar du med RAW eller JPEG?
JPEG <3
Vad är roligast att fotografera?
Motiv med mycket färg och kontraster. Och såklart den sortens människor som gillar att bli fotade! Som jag själv (a)
Vilket är ditt bästa objektiv?
Har bara ett eget, NIKKOR 18-55mm, men älskar min farbrors närbildsobjektiv; 60mm f/2.8G ED AF-S Micro NIKKOR
Hur många objektiv har du?
Like I said, bara ett. Men nästa investering blir ett närbildsobjektiv!
Har du tappat bort något objektivlock?
Nej, men det är jäkligt nära hela tiden! Fattar inte hur jag så ofta kan glömma var jag har lagt det xD
Har kameran något namn?
Min baby? XD
Vidvinkel eller zoom objektiv?
Zoom

BILDBEHANDLING
Vad har du för photoshop?

Bara billighetsversionen Adope Photoshop Elements än, tyvärr. Men det kommer man en bit på ändå =)
Hur redigerar du en bild?
Mest intensitet och kontrast, men sen gillar jag det här med en viss detalj i färg och resten svartvitt också
Vilket format sparar du i?
Alltid .jpg, utom mina headers som jag även sparar i .psd för att behålla lagren
Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder?
Leker, leker och leker.

ÖVRIGT
Vad var det senaste du fotograferade?

Kakan jag håller på att baka
Vad vill du bli när du blir stor?
En tolk som är jäkligt bra på att fota? xD
Har du sålt bilder?
Nahej, så duktig är jag inte xD
Vad blir ditt nästa fotouppdrag?
Att ge mamma och pappa i uppdrag att fota imorgon, antar jag (a)
Tycker du att du är en bra fotograf?
Just nu är jag väl bara en glad och kamerakåt amatör, men med fotokurser och övning, övning, övning hoppas jag att en dag kunna se mig som duktig :D


Hit me baby!

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0