Midsommarnostalgi

Okej, först nu tittar jag liksom på klockan xD Help, igår sov jag vid det här laget. Men jag har suttit och garvat åt Johan Glans så jag är helt uppe i varv och inte på sovhumör. Dessutom har jag ont i magen.
"Jamen du, gå och bajsa så ska du se att det släpper!"
Åh fyfan vad han är bra xD

Men, det var inte det jag tänkte prata om. Jag kom att tänka på att det ju är midsommarafton idag (kolla på klockan, den är ganska mycket över midnatt bitches xD), och den ska jag förmodligen bara spendera med familjen. Inget fel med det iofs, men midsommar är en av de få tillfällen (förutom när jag saknar högsadietitden som mest) då jag önskar jag kunde vrida tillbaka tiden. Och då menar jag verkligen, verkligen önskar.


2004, John, Mickis, Cecilia

Fram tills jag var 15 år gammal, alltså t.o.m. år 2006, har nästan alla våra midsomrar firats i Värsjön. Värsjön. Det är otroligt vad mycket det namnet, det stället, betyder för mig. De som äger stället är en familj som vi delade ett tvåfamiljshus med när vi bodde i Lund, och midsommar i Värsjön betydde en samling av hela pappas gäng från barndomen, med familjer, plus en del andra som vi först inte kände men som var vänner till ägarna.


2005, Max & Mickis

Och alla barnen/ungdomarna var ju inom ett åldersspann på ca 6 år, och vi hade så kul. Så otroligt kul de dagarna vi var där ute i skogen. Shit, en svallvåg av minnen kom precis över mig. Det finns så mycket att berätta, jag skulle säkert kunna fylla flera böcker om jag ville! På området fanns det fyra hus; huvudhuset, en liten gäststuga, och några hundra meter längre ner vid sjön låg en större gäststuga samt huset där föräldrarna till en av ägarna bodde.


2005, Max, jag, Joel, Mickis

Jag minns hur jag, Mickis, Max, Joel och några andra av barnen alltid satte oss och spelade Scattegories (ett sällskapsspel) det första vi gjorde när vi kom dit. Sen spelade vi alltid UNO med bluff och jag var så dålig på att bluffa och Mickis var så duktig, hon brukade gömma korten i håret xD Och jag minns när vi åt middag allihopa på midsommarafton, sittandes vid ett långbord på terrassen, med plast hängandes från terrassens staket till taket (mot myggen), så man fick vika undan den om man skulle ut xD Vi åt med plastbestick på papperstallrikar och jag minns när vi åt jordgubbar med grädde, mjölk och socker till efterrrät, det var alltid samma sockerkar; ett blått med ankor på ^^


2005, badplatsen <3

Vi ungdomar brukade sitta uppe alldeles för sent, ihopträngda framför den lilla tv:n i vardagsrummet och kolla på film. Det var alltid sån fight om de två fåtöljerna, först till kvarn och därmed pasta! Fick man varken tag i dem eller gungstolen fick man oftast nöja sig med golvet xD Jag minns hur man gick från huvudhuset till stugan nere vid sjön om man skulle sova där, det var beckmörkt och myggigt och massor av skogssniglar på vägen. Jag minns de sömniga frukostarna, där folk droppade in (eller ut, det var på terrassen) lite hur som helst, och de två brödrostarna fick slita för att hinna med allas frukostbehov. Jag levde på ostmackor och O'boy i Värsjön, seriöst.


2006, ungdomarnas hörna av matbordet

Ett av mina absolut bästa minnen är från året då mina föräldrar inte var med alls, de var i Frankrike. Det måste ha varit 2003, för det var det året mamma fyllde 50. En kväll var jag, Mickis, Max och Joel och badade i sjön. Jag och Joel hade varsin badring, Mickis och Max delade på en luftmadrass. Det var vindstilla, alldeles tyst och himlen var så vacker i solnedgången. Och när alla slutade paddla och plaska så var det så tyst, så fridfullt, man bara satt där och njöt och fick nästan gåshud. Kan inte förklara så bra men det var verkligen... underbart. Tills Joel började skvätta vatten på en då xD


2006, gänget framför tv:n <3

Jag har otroligt mycket foton därifrån när jag var mindre, men de är tyvärr analoga och jag känner inte riktigt för att dra igång scannern halv tre på natten xD Men som ni ser har jag även lite digitala bilder, från de sista tre åren. Nu när vi ungdomar är äldre (jag var näst yngst, Joel yngst) är så pass gamla är det bara de vuxna, om ens det, som kommer till Värsjön. Mina föräldrar ska ju inte dit i år t.ex. Men jag önskar verkligen att tiden kunde vridas tillbaka, bara för dagarna runt midsommar, så att vi återigen kunde få vara små och ha obeskrivligt roligt och mysigt i Värsjön <33

JAG VILL TILLBAKA!

// Z

Hit me baby!
Postat av: Mr. Incognito

Häftig header:)

2009-06-19 @ 09:24:38
URL: http://sinnerz.blogg.se/

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0