Harry Potter and the Half-Blood Prince

Japp, så har man varit och sett den också ^^ Som jag skrev innan har jag hört ganska olika åsikter om den här filmen, men jag tyckte i alla fall att den var jättebra. Jag tror faktiskt inte att Harry Potter kan bli dåligt. Faktiskt.

Det som vissa har sagt, att den mest är en transportsträcka till sjuan, har nog delvis rätt. Man väntar ju bara på den slutliga uppgörelsen i sjuan, även om man som jag vet mycket väl hur det går. Jag tror jag har läst bokjäkeln fem gånger nu? xD Men att den är lite av en transportsträcka betyder absolut inte att den är dålig! Den var precis vad jag hade väntat mig och lite till.



Min favoritdel av filmen måste nog vara när Harry har tagit Felix Felicis. Han blir ju lite annorlunda, och Daniel Radcliffe gör det så otroligt bra! Riktigt roligt är det, han borde nog satsa på att göra komedier. Jo, jag är seriös. Se filmen, jag tror ni kommer förstå vad jag menar.
En annan underbar del är ju när Ron har fått kärlekselixir, Rupert Grint gör det jättebra! När han och Harry är på Snigelhorns kontor och Ron kravlar runt i sofforna i bakgrunden, och ramlar xD Så... klockrent på nåt sätt.

Visste ni förresten att sjuan ska bli två filmer? Jag är inte så förvånad, sjuan är ju en så otroligt komplex bok, det händer så mycket och det är nog svårt att utelämna mycket utan att storyn går förlorad. Men hoppas de skyndar sig på :D



Har ni sett den? Vad tyckte ni om den i så fall?

// Z

Hit me baby!
Postat av: Elin

Fin blogg =)

2009-07-20 @ 22:45:35
URL: http://elintoreborg.blogg.se/

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0