A tribute to Chrissy



Chrissy. Var ska man börja?


Jag börjar från början.

Vi lärde känna varandra genom att vi hamnade i samma klass i högstadiet. Jag tror att mitt första intryck av henne var att hon hade glasögon då, precis som jag hade back then. Nu har vi båda linser. Hon hade mycket längre hår då än vad hon har nu.



Ska jag vara helt ärlig så minns jag inte riktigt hur det kom sig att vi började snacka mer och mer, men jag minns när jag ringde henne på hösten i sjuan och frågade om hon ville följa med mig och mamma till Experimentarium, och blev så glad när hon sa ja. Back then kallade jag henne Tina xD

Tja, sen blev vi bättre och bättre vänner genom högstadieåren och idag räknar jag henne till en av de bästa. Hon vet nästan allt som finns att veta om mig, och hon lyssnar alltid på mitt meningslösa jidder. Hon känner mig oftast bättre än jag själv gör. Som hon själv brukar säga: "Det är svårt att tänka sig att jag inte kände dig i låg-och-mellanstadiet, det känns som om vi har känt varandra hela livet."



När vi har tråkigt brukar vi skicka sms med Kalle Anka-citat till varandra, och vi har haft en hel del mysko konversationer på msn genom åren. Till exempel:

C: Kor är fina. Jag tycker om kor.
Z: Kor säger muu
C: Och kan peta mulen med tungan. Är inte deras tunga blå? Blåaktig...
Z: Kor har fyra magar. Och två sidor, insidan och utsidan o.O

Z: Dewd
C: Deewd
Z: Deeewd
C: Deeew - okej, såhär kan vi hålla på hela kvällen
Z: We know each other waay to well sometimes

Z: Booooooooooooooooooooored
C: Tänk att jag visste att det var det du skulle säga, redan innan jag såg det
Z: Tänk att jag inte alls blir förvånad över det

C: Känner att jag egentligen borde plugga
Z: Samma här :P
C: Känner också att det troligen inte kommer hända
Z: Två själar, samma tanke

And the classics:

Z: How is the läge?
C: The läge is gutt, but kind of trött and with a strange pain in my öga when I snyter mig

C: That mening makes no sense in this avseende!



So, how to wrap this up? Idag, den 28 juli 2009, har jag känt Chrissy i snart fem år. Skål i vodka för många år till! Och som Chrissy skulle säga: Byeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

// Z

Hit me baby!
Postat av: C

aww, tack du ;)

2009-07-29 @ 18:33:50

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0