Shake your booty!

Hej hopp gummisnopp, här kommer en rapport från skakande Skåne!

Jag tror att allas RSS-läsare svämmar över av blogginlägg om jordbävningen (min gör det i alla fall) men det är ju för att det är så jäkla läskigt att vakna av att hela huset skakar! Det är inte precis varje dag ens väckarklocka består av en 4,7:a på Richterskalan :P

När jag väcktes av skakningarna var min första tanke: "Rymdinvasion!"
När tankarna hade klarnat lite tänkte jag: "Jordskalv? Vi kan FAN inte ha jordskalv, vi bor ju mitt på en platta!"
Men ett jordskalv var det ju, som vi alla vet. Vart man än har vänt sig i skolkorridorerna idag har man hört folk prata om det. Asgarvade när Jack berättade att han hade suttit på toa när det började skaka! xD

I Aftonbladets nätupplaga står det att det definitivt är det starkaste skalvet i Sverige på 50 år, och kanske också det starkaste sedan 1904. Skalvet uppstod i en spricka mellan två geologiska zoner och epicentrat låg i sydöstra Skåne ca nio kilometer norr om Ystad. Ett fåtal mil från där jag bor! Läskigt, som sagt.
Skalvet har känts av en bit in i Damnark och man tror också att det har känts av ända upp till Gbg. Har det det? Ni icke-skåningar som läser det här, kändes det hos er?



With love,
Shaky Zambina

Hit me baby!

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0