Obama for... moviestar?

I samma stund som det blev offentligt att Barack Obama skulle bli USA:s nästa president slog en tanke mig. Varför jag har väntat såhär länge med att dela den med andra vet jag ärligt talat inte. Kanske för att jag tyckte det var fånig. Men jag kan väl ändå inte vara den enda i världen som haft denna tanke?

När världen fick reda på att USA skulle få sin första svarta president någonsin hade jag precis sett Independence Day och Day After Tomorrow för sjuttioelfte gången. I båda de filmerna är det någon skådis som gestaltar USA:s president. Kanske kan ni gissa i vilka banor mina tankar gick?

Jo, min tanke var såhär: Kommer det någonsin finnas någon som vågar göra en film med en svart skådespelare som gestaltar USA:s president?

I många filmer är det oftast ingen specifik president man har menat att gestalta, de nämns oftast inte vid namn. Och jag menade heller inte att en svart skådespelare tvunget skulle gestalta Obama, även om de flesta skulle tänka på honom. Jag bara undrar om det någonsin kommer förekomma att en svart skådespelare får spela världens mäktigaste person i en film?



Jag skulle tycka det var grymt coolt :D

// Z


Hit me baby!

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0