Strasbourg, del 2 - Torsdagen

Fortsättning på detta inlägg.


Torsdagen

Eftersom jag inte sov under natten så låg jag och tittade ömsom på månen, ömsom på de lysande röda siffrorna på digitalklockan längst fram i bussen. Två på morgonen... tre på morgonen... jahapp, Hannes kunde tydligen inte heller sova, för han var uppe och bökade med sin väska uppe på bagagehyllan... fyra på morgonen... fem på morgonen... Koffe bökar omkring i sätet framför mig för femtioelfte gången inatt... halv sex på morgonen...

Japp, det var ungefär då vissa började vakna till. Folk satte sig upp lite här och var, fortfarande nyvakna och yra av antingen sömn eller frånvaron av det. Vid åtta stannade vi till vid ett ställe där man kunde köpa frukost och borsta tänderna, men det var bara en halvtimme kvar till Strasbourg så en del stannade kvar på bussen, däribland jag.


En sovande Holger ^^


Z & C är nyvakna och lagom fräscha i gårdagens makeup xD


Framme! :D Det trista vädret ger ju ett sämre intryck men whatever, VI ÄR I FRANKRIKE BITCHES! :D


Vi skulle inte får våra hotellrum förrän 12.00 (om tre timmar) så vi gick och turistade lite. Kanalen på bilden


Jackieboy ^^


Coco <3


Sedan gick vi Donkan och det gillade inte Hannes. Han bara: "Av alla matställen som finns i Frankrike, och så går vi till McDonalds?!"


Koffe var trött ^^


Jacks bling-bling-klocka ^^


Om jag säger att han tog av sig klockan och satte alla sina ringar på samma hand för att jag skulle klia honom på den andra armen, tror ni mig då? Inte för att jag kan komma på nån anledning till att ni inte skulle göra det, men kände bara för att formulera mig så xD


Killarna är nere och beställer frukost


Malin har däckat xD


Gare de Strasbourg, järnvägsstationen var sjukt cool ^^


En kyrka vi var inne i, sjukt fina fönster!


Turistar


Turistar


Claudia


En sjukt söt bild på Malin <3


Fina hus


Johanna =) Och Jack i bakgrunden


Jag & Malin ^^ <3


Nu har vi fått våra hotellrum :D Jag och Claudia bor i 310 och vi duschar, byter om och fräschar upp oss lite innan vi ska ut och turista igen.


Coco does makeup


På väg till Katedralen


Cool affär!


Katedralen, OMFG that's something big!


"Man får ju inte med hela på bild..." xD Nä, skulle behövts en vidvinkellins för det :P


På Cocos kamera finns en likadan bild fast med henne vid lyktstolpen ^^ Äkta turistfoto


Oh. My. God!


Suddigt, I know, förlåt för att min kamera suger. Men fönstren var jättefina, precis som i den lilla kyrkan.


Stooort!


Otroligt vackert


När vi kom ut hade vädret plötsligt blivit jättefint!


Jag, Coco, Johanna och Nellie gick och fikade och jag beställde den här saken. Sjukt god men så mäktig så att det fanns knappt! Orkade inte ens hälften av den xD


När vi kom tillbaka till hotellet vid fyra så däckade jag och Claudia totalt till typ halv sex. Så sjukt trötta vi var!


Strasbourg by night, och så Hogge & Jack ^^


Hannes på restaurangen där hela klassen + lärarna åt middag på torsdagskvällen =)


Jack var så hungrig så han tänkte äta upp skeden


Coco och Johan posar xD


Claudia, Håkan, Jack, Stefan. EPIC picture ;D


Cheers mate!


Sedan gick the gang till en irländsk pub som Hannes hade hittat, och Jack var såhär megaglad för det :D


Hannes & Koffe med sina Tequila Sunrise


Puben hade världens sunkigaste toaletter, och där spelade jag, Jack och Coco in en film som ni kanske få se sen ^^ Jack posade såhär fint iaf.


Coolt!


Vi gick vidare till en rysk pub, där lärarna var. Hannes och Koffe shotade vodka och vi filmade dem och hade roligt xD


Tillbaka på hotellet, uppe i killarnas rum, vi fick hjälpa Jack av med skorna xD


Den här bilden får avsluta torsdagsbilderna. Jack står utan tröja i ett fönster och läser sitt tal som han ska hålla på franska i Euroscolan imorgon =)

Fredagen kommer i nästa Strasbourg-inlägg!

With love,
Zambina

Hit me baby!

Yeah write your stuff here:

Namn:
You know you want me to remember you

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0